dissabte, 12 de novembre del 2022

Una noche de lluvia

Ahir per primer cop en molt de temps vaig gaudir de la pluja.

En descobrir que hi havia gent que em llegia, em vaig posar a revisar què carai hi ha al meu blog; una mica com quan ensenyes fotografies teves de petita i t'entra la vergonya perquè tot i que és part de tu no sabies tot el que sabies ara, ni el que sabràs en un futur. I em vaig trobar amb un escrit que descrivia com m'agradava la pluja (un día de lluvia). Com cada cop que em llegeixo, em sorprèn no reconèixer-me tot i recordar perfectament aquesta sensació.

L'any passat la pluja va transformar-se en un focus de malestar, en una excusa per ni intentar-ho. Però ahir, quan la humitat em va abrigar fins als ossos, en mirar al cel i veure les ínfimes gotetes amb les llums dansaires de la ciutat reflectant-se, immediatament em vaig veure transportada a aquell bus que vaig agafar sota la tempesta, i a aquella tenda al mig de la selva trencada pels llamps, i a aquell escrit de columnes d'aigua en els dies de pluja en el meu lloc preferit de Barcelona.

I em vaig posar a riure. Pensar que a partir d'ara en aquest catàleg de records (el qual tenia perdut en els racons de la ment, agafant pols) hi haurà un trosset d'aquesta ciutat on he plorat i patit tant, on he ballat i rigut tant, on m'he retrobat estant ben lluny d'on era; pensar en això em fa riure i em retorna l'esperança.

He pensat que publicaré els petits contes que he anat escrivint al llarg del meu quart de segle, i així recordaré de tot allò que em pessigollejava els dits que pugnaven per escriure.


Maraya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada